dijous, 29 d’abril del 2010

Projecte Col.laboratiu "Welcome to..."

Presentació

“Welcome to...” és un projecte col.laboratiu que pretén aproximar escola i entorn a qualsevol estudiant d’arreu del món tot utilitzant les noves tecnologies.

Welcome to Cork on PhotoPeach

Té una doble funció:
-Presentar la nostra ciutat.
-Presentar el nostre institut.

Aquesta proposta va dirigida a qualsevol nivell ja que es pot adaptar segons les característiques de l’alumnat. No obstant, és més recomanable a grups d’ESO i BAT ja que tenen una major competència en llengües estrangeres.

El resultat de l’activitat s’adreça als alumnes integrants d’un projecte Comenius, per tal de conèixer i presentar les ciutats i els instituts de cada país participant.

En un segon nivell, el material també es pot aprofitar pels alumnes nouvinguts que s’incorporen al centre durant el curs (matrícula viva) tractant-se d’un complement al material d’acollida del centre.

Per això, aquesta activitat es portarà a terme dins l’àrea de llengües estrangeres tot treballant de manera transversal amb la resta de llengües. El material es prepararà en les 4 llengües que s’imparteixen al centre, les dues oficials i les dues estrangeres: català, castellà, anglès i francès.


Objectius Principals
-Donar informació sobre l’institut i el seu entorn.
-Intercanviar informació sobre institut i entorn de diferents països.
-Conscienciar-se sobre les diferències culturals entre països.
-Utilitzar les TIC.
-Facilitar la integració dels alumnes nouvinguts.

Descripció de l’activitat

1.-Preparació
El professor explica l’activitat. Com a exemple, els ensenya la presentació de “Welcome to Cork”.
El grup-classe es divideix en grups de 4 alumnes.

2.Elaboració
2.1-Els alumnes han de preparar una presentació sobre el seu institut i una altra sobre la seva ciutat. Els continguts es poden presentar de la manera com ells decideixin. Poden utilitzar vídeo, àudio, text i/o imatge. El professor exerceix de facilitador i posa a l’abast eines i els seus tutorials (photopeach, pixorial, audacity, podcast, googledocs, slideshare...)

2.2-Els alumnes han de penjar les seves creacions al bloc del grup-classe i cadascú votarà de manera individual la presentació de l’institut i la presentació de la ciutat que més li agradi. Els alumnes hauran d’argumentar la seva votació.

3.Resultat final

3.1-Intercanvi amb altres centres:La versió anglesa de les dues presentacions més votades es penjarà al bloc del grup Comenius.

3.2-Les presentacions més votades (amb les quatre llengües) es penjaran a la pàgina web del centre.


Competències Bàsiques:

Aquesta proposta de treball col.laboratiu es centra primordialment en adquirir i millorar:

-la competència comunicativa lingüística i audiovisual: els alumnes han de comprendre i expressar informació; han de cercar i seleccionar informació; han de tractar informació (organitzar, resumir, etc)
-el tractament de la informació i la competència digital: els alumnes han de cercar, seleccionar i processar informació de suports tecnològics; han d’utilitzar les TIC.
-la competència d’autonomia i iniciativa personal: en les tasques de grup, els alumnes han de treballar de manera col.laborativa i prendre decisions a nivell grupal. En la tasca individual, els alumnes han d’argumentar les seves opinions.
-la competència artística i cultural: els alumnes han de preparar presentacions sobre la seva ciutat, han de parlar sobre la seva cultura i han d’aprendre sobre la d’altres països.

Criteris d’avaluació
-Treballa de manera col.laborativa
-Selecciona, utilitza i presenta la informació de manera adequada
-Selecciona i utilitza les TIC correctament
-Millora les habilitats d’expressió escrita i oral
-És conscient de les diferències culturals entre països

4 comentaris:

  1. Molt bé estructurat i molt complet. Crec que és un projecte molt motivador. A la vegada que els alumnes parlen d'experiències personals, adquireixen nous conèixements i treballen col.laborativament. Les presentacions del seu institut i de la seva ciutat em semblen molt motivadores i a la vegada desperta l'interés per conèixer altres llocs i altres experiències.
    Enhorabona. Silvia

    Pilar Burillo

    ResponElimina
  2. Els projectes presentats per a treballar amb centres de diferents països són molt enriquidors. L'intercanvi d'experiències, d'informació de relitats diferents... fa que l'enriquiment sigui mutu i motivador.
    El fet de fer una presentació del grup-escola, del seu entorn,cultura... Fa que en la globalitat trobem semblances i varietats que d'una altre manera no podríem experimentar. Molt bé!

    ResponElimina
  3. Crec que el tema a treballar és molt encertat i motivador ja que és una cosa seva, i això fa que els motivi més.
    Fantàtic.

    ResponElimina
  4. A més a més, és una carta de presentació del centre genial.
    Està demostrat que els alumnes necessiten "fer" per aprendre i en l'àmbit d'idiomes ho comprobem cada dia. Per això trobo que la idea és fabulosa, treballen plegats per obtenir un resultat que al veure'l, els motivarà per teballar en aquesta línea. Felicitats, Sílvia!

    ResponElimina