diumenge, 25 d’abril del 2010



Projecte col.laboratiu: Una Escuela diferente en un pais diferente: República Dominicana


Es tracta d'un passeig per la realitat dels nens que habiten els pobles de la República Dominicana.Les seves vivendes, les seves escoles i el nivell de pobresa en el que viuen.


Té la intenció de sensibilitzar sobre la vida en els pobles on es viu amb menys coses de les que tenen els nostres alumnes.


Tambe té la intenció d'ajudar a donar importància a la felicitat i sensibilitzar-los vers els pobles que no tenen el necessari per a viure dignament.


Es aplicable a totes les edats, adaptant els continguts debidament. Aquest projecte és més adequat per secundària pel nivell de lectura dels artícles que presento.


Objectius



  • Conèixer les desigualtats generades por la Globalización

  • Conèixer el concepte d'esperança de vida.

  • Conèixer organitzacions que treballen per Las solidaritat mundial.

  • Conèixer les característiques d'un país:La República Dominicana.

  • Conèixer la Realitat d'alguns pobles i escoles de la República Dominicana

COMPETENCIAS BÀSIQUES


Competencia comunicativa, Lingüística i audiovisuales



  • Comprensió i expressió de misages tants escrits com orals.

  • Cerca, selecció i processament de la informació provinent de tots tipus de Mitjans.

  • Tractament de la informació (memoritzar, Recuperar, organitzar, resumir, sintetitzar, etc)

Competencia metodológica.



  • Plantejament de preguntes que puguin ser objecte d'investigació

  • Ús d'habilitats per la recollida i el tractament de la informació

  • Ús del pensament crític i creatiu per l'anàlisi de la informació, la resolució de problemes i la presa de decisiones.

Tractament de la informació i competência digitales



  • Cerca, selecció i processament de la informació, amb l'ús de tècniques i estrategias segons la font i els soports que s'utilitzin.

  • Aplicació en diferents situacions i contextos del Coneixement dels diferents tipus d'informació.

  • Ús de les TIC.

Competencia en el Coneixement i la Interacció amb El medi fisic



  • Utilització crítica de fonts d'informació que usin diferents tipus de suport per analitzar i observar l'entorn.

  • Valoració de la Democràcia com una forma de convivencia i de Govern que permet exercir i respectar els drets i els deures dels ciutadans individuals i col.lectius.

  • Actuació en el marc de projectes col·lectius per resoldre problemes i promoure una vida saludable.

CRITERIS D'Avaluació



  • Coneix les desigualtats generades por la Globalización.

  • Coneix el concepte esperança de vida

  • Coneix les organitzacions que treballen per la solidaritat mundial.

  • Coneix les caracteristiques d'país: la República Dominicana.

  • Coneix la realitat de la vida, els pobles i les escoles de la República Dominicana.

  • Elaboren un document de síntesis en grup.

  • Elaboren un portafoli individual.

RECURSOS


Photopeach.
PDF.
Vídeo.
Blog.

Dinamització

El blog amb els resultats del projecte es posarà a la pàgina web de l'escola per a que puguin afegir comentaris tots els membres de les comunitats educatives de les escoles participantes i tot públic en general.

N.E.E.

Elaboració de cartells per una campanya solidaria de sensibilització amb la República Dominicana que formarà part del projecte i que es penjaran a les parets del centre i seran fotografiats por formar part de la edició gràfica del projecte.


Bibliografia

Una escuela diferente en un pais diferente. REPUBLICA DOMINICANA: (Photopeach).
http://photopeach.com/album/ctqdtw

Una escuela diferente en un pais diferente. REPUBLICA DOMINICANA: (Blogger)
http://webquestuoc.blogspot.com/2009/12/una-escola-diferent-en-un-pais-diferent.html

Programa de PhotoPeach:
http://photopeach.com

Tutorial de PhotoPeach:
http://www.slideshare.net/AnaBasterra/tutorial-de-photo-peach-2455853

Tutorial de Blogger:
http://www.ayuda-internet.net/tutoriales/manual-blog-blogger/manual-blog-blogger.html

Tutorial de Google Docs:
http://docs.google.com/fileview?id=0B6UhvNSYczeeNTQ1NjliZDYtMGYxZi00OWJjLWFlMjUtZTViYzBmZTA3ZDY3&hl=ca

Més informació sobre la República Dominicana
Http://es.wikipedia.org/wiki/Rep% C3% BAblica_Dominicana
http://es.wikipedia.org/wiki/Esperanza_de_vida

Pobresa y Educació en la RD
http://www.monografias.com/trabajos21/educacion-y-pobreza/educacion-y-pobreza.shtml

Convertidor de euros a divises i pesos dominicanos
http://www.mataf.net/es/cambio/divisas-SIT-DOP

Convertidor Euros-Dólares.
http://www.euroresidentes.com/finanzas/tipo_de_cambio_euro_dolar.htm

Sou base de RD
http://es.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080108170004AAcbdrE

Ongs en República Dominicana
http://ong.tupatrocinio.com/republica-dominicana-p5.html?pag=1

Llistat de Ongs
http://www.guiaongs.org/directorio/ongs/




Fase 1. Treball previ a la classe

Treball a la classe que es realitza a l'escola per avaluar els coneixements previs i preparar els materials que faran servir que en el projecte


Treball previ a la clase

1.Familiarització amb entorn
2.Alta dels alumnes.
3.Planificació
4.Presentacions personales i en grup
5.Activitats de coneixement previ
Què saps de la República Dominicana?
Viuen com tú? Blog
6.Veure la presentació:
http://photopeach.com/album/ctqdtw





Fase 2: Elaboració del projecte


Treball de l'alumne i el grup que investiguen, planifiquen, expliquen i editen en la eina.

Després d'observar aquesta presentació:

2.1 Elaboració d'una descripció de alló que s'observa a la presentació afegint opinions personals i de grup. (Blog)

2.2 Debat en el foro sobre la realitat descrita en la presentació

2.3 Buscar informació i elaborar un document en PDF,de les característiques del País de República Dominicana amb fotografies:
Toponimia
Caractéristiques generals
Geografía
Idioma
Simbols del país
Estat
Organització política
Infraestructura
Demografía
Cultura
Moneda y nivell de vida(Comparació amb la moneda i el nivell de vida propi).

2.4 Elaborar una presentació en Google Docs sobre la realitat propia comparant-la amb lo que s'assenyala a la presentació.

2.5 Elaborar un video contestant als nens de República Dominicana i parlant de la propia realitat.

2.6 Conèixer entitats que lluiten contra les desigualtats socials en aquest país. Elaborar una presentació descrivint les finalitats de cinc Ongs que treballin per la educació.

Fase 3: Intercanvi amb altres centros Educatius


Treball d'Intercanvi de opinions i experiències que els grups realitzen mitjançant les diferents eines de comunicació


3.1 Presentació en Photopeach contestant a la pregunta següent:
Què faries tu ara o el dia de demà per millorar aquesta situació?


3.2 Comentaris i participació en els foros.


Fase 4 Avaluació


Treball personal i de grup per elaborar conclusions finals.


4.1 Elaboració d'un document de grup en Google Docs amb les conclusiones del projecte

4.2 Elaboració d' un portafoli individual amb les conclusiones del projecte



Nota de l'autora:
Tant de bo que aquestes respostes individuals i de grup com a síntesi, generin actituds en les dones i els homes de demà per construir un món mes just per a tots.

Aquesta és la intencionalitat d'aquest projecte.
Gràcies

Pilar Burillo
Abril de 2010.

5 comentaris:

  1. Toma ya!! Enhorabuena por este estupendo y elaboradísimo trabajo. Eres la más grande! Bravo!

    ResponElimina
  2. Molt Bé Pilar,

    M'ha agradat molt la teva proposta. Ja que utilitzes diverses eines TIC amb l'objectiu donar a conèixer de forma autònoma i col•laborativa la realitat d'un altre país alhora de sensibilitzar-los amb la realitat actual. I a més a més m'ha encantat la idea de l'exposició.

    MOlt bé!

    ResponElimina
  3. Crec que el nivell com diu la Pilar és secundària.
    És un projecte molt interessant, ja que molts nens no es poden imaginar una realitat tant diferent a la seva, i cal concienciar-los. Trobo molt adecuades les eines TIC que has escollit.
    Enorabona!

    ResponElimina
  4. És simplement genial, ho té tot!
    Enhorabona Pilar!

    ResponElimina
  5. És un projecte molt interessant. Primer de tot, està molt ben estructurat i pautat. A més a més, la temàtica és molt motivadora ja que permet compartir la realitat de diferents cultures i conscienciar l'alumnat. Felicitats!!

    ResponElimina